به رنگ جوانی - دنـیـــای جـــوانـی

درباره نویسنده
به رنگ جوانی - دنـیـــای جـــوانـی


آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
دوست و خصوصیات آن
دعا
مشکلات جوانی
نصایح
خاطرات مقام معظم رهبری
اشعار
دلتنگی های من
دختر خانم ها حتما بخوانند . . .
دل و . . .
هنگام ظهور
عشق حقیقی
سیب گلاب
روزی که شهادت . . .
فرهنگ دانشجوئی یا . . .
بهداشت عمومی
شب جمعه
یک خاطره
امید
خاطرات حاج آقا قرائتی
جرم و جنایت چرا ؟
تصاویر شیراز قدیم
حضرت علی علیه السلام
آرزوها . . .
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
کاریکاتور
زن و اشتغال
حقیقت تلخ
یا جواد الائمه(ع)
نامه ای عاشقانه
ازدواج با شکوه
حجاب
حرف دل
غیرت و مردانگی
محرم
ابتذال در مداحی
باغ انقلاب
ویروس اجتماعی
یا رسول الله ...
مطالب سیاسی
ریشه تاریخی سیزده بدر
نماز
ویژه سفر رهبر به شیراز
رخنه شیطان
نامه ای به دوست
السلام علیک یا فاطمة الزهرا(س)
موج وبلاگی حجاب
نهج البلاغه و مظلومیت علی (ع)
خاطرات فراموش نشدنی
عالم محضر خداست
لذت عبادت
انسان و ایمان
بیت النور
ماه رمضان
تفاوت فرهنگ ها ...
علی (ع) و شب قدر
یاد امام و شهدا ...
ایستگاه پاسخگوئی حجاب
دانلود برنامه رساله برای موبایل
السلام علیک یا جعفر بن محمد ایها الصادق یابن رسول الله
ظاهر و باطن
السلام علیک یا حضرت معصومه سلام الله علیها و رحمة الله و برکاته
تحلیل روز یا کوته نگری ...
به اسم قرآن چه می کنند !
حرم علی بن حمزه علیه السلام
دکتر عصام العماد
معنای زندگی
الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها Ho! O Saki
عاشقانه و عارفانه
غزه - gaza
علیمی به کجا چنین شتابان !
حاج میرزا محمد اسماعیل دولابی
کاریکاتور _ عشق های امروزی...
صورت و سیرت
اردوی جنوب(از بلاگ تا پلاک)
بعضی وقتها ...
به بهانه تولد
نامه ای به پدر جانبازم
هدف از ازدواج چیست ؟
دل نوشته ها 2
ساده اما حسابی
به رنگ جوانی
تهاجم فرهنگی در پوشاک !
کنکور ازدواج
شب است و همسایه گرسنه
انیشتین
مرگ بر اسرائیل
بصیرت
کرونا


لینکهای روزانه
سریعترین دیکشنری آن لاین [36]
فوتوشاپ آن لاین [31]
مشاوره و پاسخگوی آن لاین [28]
اعراب گذاری هوشمند [13]
پخش زنده شبکه های صدا و سیما [192]
سازمان ملی جوانان [194]
فرهنگ واژگان فارسی به فارسی [139]
آپلود رایگان عکس و فایل [212]
صورت حساب تلفن همراه [313]
اس ام اس های مذهبی [935]
پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری [167]
علوم و معارف قرآن در تفاسیر [263]
[آرشیو(12)]


لینک دوستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
پیاده تا عرش
مهندس محی الدین اله دادی
► o▌ استان قدس ▌ o ◄
****شهرستان بجنورد****
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
برادران شهید هاشمی
بچّه شهید (به یاد شهدا)
دهکده کوچک ما
خط سرخ شهادت
ملیحــــــــــــــــــــــانه
حرفهای جوانی


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
به رنگ جوانی - دنـیـــای جـــوانـی


لوگوی دوستان



آمار بازدید
بازدید کل :661916
بازدید امروز : 58
بازدید دیروز :22
 RSS 
 

عکس / محمدحسین طباطبایی باچهره متفاوت در کنار رهبر معظم انقلاب

 

محمدحسین طباطبایی باچهره متفاوت در کنار رهبر معظم انقلاب

محمدحسین طباطبایی در سن 8 سالگی به عنوان یکی از نوابغ علمی جهان، از دانشگاه‌های معتبر دنیا مدرک دکترا دریافت کرد.

به گزارش شبکه ایران، در حاشیه دیدار حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای با قاریان قرآن، رهبر معظم انقلاب با محمدحسین طباطبایی و پدرش برای مدتی خوش و بش کردند.

 

محمدحسین طباطبایی باچهره متفاوت

 

 

 گفتنی است محمدحسین طباطبایی در سن 8 سالگی به عنوان یکی از نوابغ علمی جهان، از دانشگاه‌های معتبر دنیا مدرک دکترا دریافت کرد.

او همچنین در سن 4 سالگی حافظ کل قرآن بود.

 

 

محمدحسین طباطبایی

 



» ساعت 10:37 عصر روز چهارشنبه 89 شهریور 3

 

دوران جوانی با شور نشاط خاص خودش وبا حال و هوائی که دارد می تواند بهترین و سازنده ترین لحظات زندگی هر انسانی باشد . این دوران با تلخی و شیرینی های بسیاری همراه است که می توان با اندکی تفکر و تعقل و با استفاده صحیح و سنجیده از آن ، بزرگترین و زیباترین سرنوشت را برای خود رقم زد . ما جوانان ایران زمین اگر کمی به گذشته برگردیم و جوانان نسلهای قبل خود را از نظر رفتار و افکار بازنگری کنیم متوجه تفاوتهائی می شویم . اما مهم این است که می توان از تجربه ها استفاده کرد یعنی از اشتباهات درس گرفت و از عملکردهای مثبت در راه رسیدن به هدف، الگو برداری کرد .
اشتباه بزرگی که ما مرتکب شده ائیم اینست که فکر می کنیم تفاوتی که در نسل ما و نسل گذشته وجود دارد باعث می شود ما هیچگاه نتوانیم مانند نسل گذشته خود را به آنچه می خواهیم برسانیم . برای مثال وقتی به شهدای دفاع مقدس توجه می کنیم بعضی ها فکر می کنند آنان جوانانی ماورائی بودند و گویا با ما از نظر ساختاری هم متفاوت بوده اند ! همه ما در دینمان و آئینمان مشترک هستیم . اما آنان تلاش بیشتری به خرج دادند و از آسایش دنیوی خود زدند تا به آرامش ابدی برسند . اگر قرار باشد ما هم به آنها برسیم باید مثل آنان اندکی تنبلی و سهل انگاری را کنار بگذاریم و آرامش ابدی را بر آرامش زودگذر دنیایی ترجیح دهیم . روز جوان مبارک
در این زمانه پر هیاهو ما نیز در جنگ و جهاد هستیم اما جهاد با نفس که جهاد اکبر است پس پیروزی در این جهاد مسلما کاری بس بزرگ حتی بزرگتر از جنگ تحمیلی خواهد بود . شهدای ما در وهله اول در جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس خود پیروز شدند و پس از آن در جهاد فی سبیل الله توانستند به خوبی مبارزه کنند . ما نیز اکنون در کارزار بزرگی قرار داریم که در صورت پایبندی به بعضی اصول می توانیم از عهده این کارزار به خوبی برآئیم و خود را به عزیزان نسل انقلاب برسانیم . پس همه با هم پیش به سوی جهاد اکبر مبارزه با نفس ...

ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان بر تمامی جوانان پاک و با نشاط ایران زمین مبارک باد .

پی نوشت : حاج آقا صدیقی داشت نماز می خوند از فرصت استفاده کردم ... بعد از نماز گفتم حاج آقا فردا روز ولادته و روز جوان یه دعا و یه نصحیت بفرمائید ، حاج آقا با همون صمیمت و مهربانی همیشگی بعد از دعا گفتند : رسول خدا صل الله علیه و آله فرمودند به عافیت قبل از بیماری و جوانی قبل از پیری بسیار توجه داشته باشید...



» ساعت 11:18 عصر روز یکشنبه 88 مرداد 11

 

خاطره جالبی که از اردوی بلاگ تا پلاک 4 خیلی فکرم و مشغول کرد و باعث نوشتن این مطلب شد این بود که ، در ابتدای راه به انتهای اتوبوس رفتم تا با بقیه بچه ها آشنا بشم . وقتی خودم و با عنوان وبلاگم معرفی کردم یکی از دوستان عزیزم انگار حسابی جا خورده باشه و با توجه به ظاهرم سوال کرد: فلانی تو هستی !؟ گفتم بله چطور مگه ؟ گفت فکر نمی کردم اینقدر مثبت باشی! (بنده خدا گول ظاهرم و خورد پوزخند ). سوال کردم مگه وبلاگم نخوندی گفت نه ! با خودم گفتم یعنی اسم دنیای جوانی مشکل داره یا ظاهرم ! آخه چند مورد هم درگذشته پیش آمده بود که بعضی ها بدون توجه به مطالب وبلاگم با اینکه از نظر فکری به هم نزدیک بودیم ، درخواست تبادل لینکم را رد می کردند شاید فقط عنوان وبلاگ را معیار قرار می دادند و دید منفی نسبت به آن داشتند (بعضی از همین وبلاگها را دیده ام که درخواست تبادل لینک بلاگی را قبول کرده بودند که اگر یک بار مطالب آن را می خواندند حالت انزجار بهشان دست می داد و به اشتباه بزرگ خود پی می بردند ، فریب عنوان وبلاگ را خوردند). گاهی از طریق مسنجر با افرادی آشنا می شدم و بعد از مدتی وبلاگم را که معرفی می کردم حسابی جا می خوردند !، به هر حال خودم را مثبت تر می پنداشتند تا وبلاگ، آن هم شاید به خاطر عدم آشنائی بیشتر با مطالبم بود .
به هر حال دو سال و اندی از آغاز این وبلاگ می گذرد و فراز و نشیب های زیادی داشته و آن هم بدلیل همراه بودن با مسیر زندگی ام ، چرا که خود جوانی ام و تفکراتم را با وبلاگم همراه کرده ام .
چند وقت پیش از طریق یکی از دوستان صمیمی ام با جوانی آشنا شدم که علی الظاهر مانند جوانان امروزی با موهائی عجیب ، برداشتن ابرو و... بود . به حالت شوخی به دوستم گفتم عجب رفیق باحالی داری ! جواب داد با همه اینها چند ساله از نزدیک می شناسمش و به شدت اهل نماز اول وقت آن هم به جماعت است و واجباتش ترک نمی شود و ... مسلما دلایل زیادی باعث بروز چنین تناقضاتی می شود و مهمترین آن عدم آگاهی و سهل انگاری است . جالب است بدانید بنده به عنوان یک شیرازی به جرات می توانم بگویم بسیاری از ارازل و اوباش شهرمان به خصوص سرکرده هایشان ریش بلند و جالبی می گذارند که اگر غریبه ای با آنان برخورد داشته باشد در وهله اول حتما دچار شک و تردید می شود. البته با کمی دقت میتوان تغییرات را احساس کرد. چون علت آن هم به یقین قصد نشان دادن ابهت پوشالی با ریش بلند است .
به هر حال همه حرف من اینست که :
 اگر جوانی باریش معمول یا بلند ، لباس ساده و سر به زیر مشاهده کردید فکر نکنید او انسان خشک مقدس یا متحجر ، گوشه گیر و بد اخلاق است که زندگی اش با دیگر هم سن و سالانش 180 متفاوت بوده و یا از رفتن سینما ، تفریحات و شور و نشاط جوانی بدور است . فکر نکنید او همه مطالعه و تحقیقاتش فقط به یک سری کتب مذهبی محدود شده و از دنیای علم و فن آوری بدور است . می توان گفت اتفاقا چنین فردی از هر دو طرف معادله اطلاعات داشته و راه خود را بیشتر و مناسب تر در این دیده است که به صورت جدی تری به دین ، فرهنگ و اصالت اجدادی خویش اهتمام ورزد . برای مثال وقتی چنین جوانی دانست ، تراشیدن ریش حرام است سعی بر حفظ حرمت نموده و به خود ، دین و مذهب خود و علما و بزرگان دین خود احترام گذارده است . همانطور که در همه جای دنیا به بزرگان و دانشمندان و رهبران دینی خود احترام می گذارند .
اگر جوانی را با ریش وسبیل های عجیب و غریب و یا مدل مو و نوع لباس متفاوت مشاهده کردید فکر نکنید او از دین خارج شده و از اسلام و مسلمانی بدور است . فکر نکنید او ائمه اطهار و معصومین علیهم السلام و بزرگان خود را نمی شناسد . اما متاسفانه آنقدری با جذابیتهای پوشالی و رنگ و لعاب های خارج از دین آشنا شده و زندگی کرده و بدان اهمیت داده است که ذره ای به دین خود ، پیشینه خود و بزرگان و متفکران دین خود توجه نکرده است و نه آنقدری که بتواند او را اغنا و احیا کند که آن هم بدلایل مختلف و بیشتر به محدوده زندگی و گهواره اش بر می گردد. به علت دور بودن از مسائل دینی و تنها شنیدن شایعات و شبهات جاهلان و دشمنان دین و بعضا مذهبی نماها و ریاکاران ، باعث زدگی و دلسردی وی شده و حتی حاضر نیست اندکی برای شناخت بیشتر وارد آن شود و با چند جمله خود فریبی می کند: من خدا را قبول دارم ... من هم دینم را قبول دارم ... من دزدی نمی کنم ... من نماز می خوانم ... من هم دل دارم و فقط دوست دارم ظاهرم اینگونه باشد و تنوع طلب و شاد زیستم و بگذار جوانی کنم ... دنیا دو روز است ... پیر شدیم پشیمان می شویم ...
به طور خلاصه می توانم بگویم جذابیت و لذت شنیدن صوت قرآن و یا مداحی ، شرکت در مراسم مذهبی ، هم نشینی با ریش سفیدان و علمای دینی در جوان نوع اول به مراتب بیشتر از جذابیت و لذت شنیدن موسیقی با ریتمهای متفاوت ، شرکت در جشن ها و پارتی ها هم نشینی با مردان اهل خطر و هیجانات کاذب در جوانان نوع دوم است زیرا همه می دانیم که هر گاه رفتارها هدفمند و برنامه ریزی شده باشد سعادت و رضایت بیشتری به همراه خواهد داشت .



» ساعت 12:21 عصر روز سه شنبه 88 تیر 30