ویروس اجتماعی - دنـیـــای جـــوانـی

درباره نویسنده
ویروس اجتماعی - دنـیـــای جـــوانـی


آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
دوست و خصوصیات آن
دعا
مشکلات جوانی
نصایح
خاطرات مقام معظم رهبری
اشعار
دلتنگی های من
دختر خانم ها حتما بخوانند . . .
دل و . . .
هنگام ظهور
عشق حقیقی
سیب گلاب
روزی که شهادت . . .
فرهنگ دانشجوئی یا . . .
بهداشت عمومی
شب جمعه
یک خاطره
امید
خاطرات حاج آقا قرائتی
جرم و جنایت چرا ؟
تصاویر شیراز قدیم
حضرت علی علیه السلام
آرزوها . . .
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
کاریکاتور
زن و اشتغال
حقیقت تلخ
یا جواد الائمه(ع)
نامه ای عاشقانه
ازدواج با شکوه
حجاب
حرف دل
غیرت و مردانگی
محرم
ابتذال در مداحی
باغ انقلاب
ویروس اجتماعی
یا رسول الله ...
مطالب سیاسی
ریشه تاریخی سیزده بدر
نماز
ویژه سفر رهبر به شیراز
رخنه شیطان
نامه ای به دوست
السلام علیک یا فاطمة الزهرا(س)
موج وبلاگی حجاب
نهج البلاغه و مظلومیت علی (ع)
خاطرات فراموش نشدنی
عالم محضر خداست
لذت عبادت
انسان و ایمان
بیت النور
ماه رمضان
تفاوت فرهنگ ها ...
علی (ع) و شب قدر
یاد امام و شهدا ...
ایستگاه پاسخگوئی حجاب
دانلود برنامه رساله برای موبایل
السلام علیک یا جعفر بن محمد ایها الصادق یابن رسول الله
ظاهر و باطن
السلام علیک یا حضرت معصومه سلام الله علیها و رحمة الله و برکاته
تحلیل روز یا کوته نگری ...
به اسم قرآن چه می کنند !
حرم علی بن حمزه علیه السلام
دکتر عصام العماد
معنای زندگی
الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها Ho! O Saki
عاشقانه و عارفانه
غزه - gaza
علیمی به کجا چنین شتابان !
حاج میرزا محمد اسماعیل دولابی
کاریکاتور _ عشق های امروزی...
صورت و سیرت
اردوی جنوب(از بلاگ تا پلاک)
بعضی وقتها ...
به بهانه تولد
نامه ای به پدر جانبازم
هدف از ازدواج چیست ؟
دل نوشته ها 2
ساده اما حسابی
به رنگ جوانی
تهاجم فرهنگی در پوشاک !
کنکور ازدواج
شب است و همسایه گرسنه
انیشتین
مرگ بر اسرائیل
بصیرت
کرونا


لینکهای روزانه
سریعترین دیکشنری آن لاین [36]
فوتوشاپ آن لاین [31]
مشاوره و پاسخگوی آن لاین [28]
اعراب گذاری هوشمند [13]
پخش زنده شبکه های صدا و سیما [192]
سازمان ملی جوانان [194]
فرهنگ واژگان فارسی به فارسی [139]
آپلود رایگان عکس و فایل [212]
صورت حساب تلفن همراه [313]
اس ام اس های مذهبی [935]
پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری [167]
علوم و معارف قرآن در تفاسیر [263]
[آرشیو(12)]


لینک دوستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
پیاده تا عرش
مهندس محی الدین اله دادی
► o▌ استان قدس ▌ o ◄
****شهرستان بجنورد****
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
برادران شهید هاشمی
بچّه شهید (به یاد شهدا)
دهکده کوچک ما
خط سرخ شهادت
ملیحــــــــــــــــــــــانه
حرفهای جوانی


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
ویروس اجتماعی - دنـیـــای جـــوانـی


لوگوی دوستان



آمار بازدید
بازدید کل :663223
بازدید امروز : 57
بازدید دیروز :95
 RSS 
 

گفته می شود در مورد قشر فرهنگی اجحاف شده و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که بخش فرهنگ بسیار مظلومست . حال چرا و چگونه این امر صورت گرفته را باید از کارشناسان مربوطه سوال کرد و از توان من نوعی و بی سواد خارج است . اما بنده یک مورد از فرهنگ غربی رواج یافته در کشور را خدمت دوستان عرض خواهم کرد شاید بیانگر نوعی مظلومیت فرهنگی نیز باشد .
فریادها بر سر موضوع تهاجم فرهنگی بلند و بسیار است و اکثرا نیز در همین حد حرف باقی مانده و به مرحله عمل نمی رسد .
اما یک مورد که ریشه در خانواده ها پیدا کرده و تاثیر عجیبی در کودکان خردسال گذاشته فیلم های انیمیشن و کارتنهای خارجی می باشد که سی دی آنها به صورت فراوان و با قیمت ارزان در بازار موجود است . بعضی از آنها به فارسی دوبله شده و تعداد زیادی نیز زبان اصلی می باشند . برخی نیز بنده مشاهده کرده ام که نیمی از آن دویله و بعضی از قسمتهای آن (رقص و آواز) زبان اصلی می باشد .
متاسفانه در این سی دی ها همه نوع فرهنگ غربی ، به گونه ای به کودکان آموزش داده می شود . موسیقی های محرک ، روابط و دوستی ها بین جنس مخالف از نوع لاو تو لاو، حرکات موزون ، حرکات زشت و برخوردهای بد بین شخصیت های داستان ، انواع خشونت ها ، فیلمهای تخیلی و بی پایه و اساس و ... . این که این فیلمها چگونه وارد بازار می شود و ممانعتی نیز به عمل نمی آید جای تامل دارد .اما بیشترین اثر گذاری در کودکان را ، همین سی دی های دوبله شده به فارسی دارد که در آن حرفهای ناشایست زده می شود و شخصیت های داستان جهت برخورد با یکدیگر به کار می برند . چه کسانی و در کجا این فیلمها را دوبلاژ می کنند !؟
حال فیلمهای داخلی در بازار به ندرت پیدا می شود و شاید بتوان گفت اصلا وجود ندارد و برای تهیه آن باید از مراکز اصلی آن درخواست کرد و هزینه آنها نیز بسیار زیاد است همانطور که اکنون همین قضیه در مورد عروسک های ایرانی (دارا و سارا) و خارجی(باربی و ...) صدق می کند .
برای اینکه سید محمد باقر (خواهر زاده ام) دوسال و نیمه ،به نوعی سرگرم شودسید محمدباقر مادرش تعدادی فیلم برای او تهیه کرده بدون اینکه خود وقت دیدن آنها را داشته باشد . سید محمد به طوری مشغول به دیدن فیلم می شد که دیگر مزاحمتی برای مادرش نداشته و حتی گاهی اوقات چشم های او را می دیدیم که بسیار قرمز شده و گویا دقایق زیادی پلک نزده است . مدتها گذشت و کم کم حرکات و حرفهای عجیبی از او می دیدیم . مثلا هرگاه عصبانی می شد یا خود را یکی از قهرمانان داستانهای فیلم معرفی می کرد و می گفت تو را می کشم ، خفه می کنم ، سرت را می برم و...  و یا گاهی اوقات نیز وسیله شمشیر مانند پیدا می کرد و با آن ... . اما بدتر از اینها حرفهای زشت و ناپسندی بود که از این فیلم ها یاد گرفته و آن را هنگام عصبانیت به ما تحویل می داد . این کوچولوی شیرین زبان و دوست داشتنی با اینکه به کلاس قرآن رفته و مادرش نیز با کتابهای داستان توانسته اشعار و مطالب مفید به او آموزش دهد اما هنوز گاها برخی رفتارهای غیر اخلاقی در او دیده می شود و این جای تاسف دارد اول بخاطر اشتباه ما و سپس برای فرهنگ بی فرهنگی وارد شده بر کشور ما .



» ساعت 11:50 صبح روز چهارشنبه 87 اردیبهشت 18

 

تازه وارد بازار شده بود.
تحولی در عرصه ارتباطات. شگفتی زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده بود. فقط عده کمی از مردم در اختیار داشتن آن هم کسانی که از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار بودن. امکانات زیادی نداشت اما بسیار مفید بود. به خوبی مشکلات زیادی راحل می کرد. کم کم از قیمت آن کاسته و به امکاناتش نیز افزوده شد.روز به روز بر تعداد آن افزوده شده و نظر عده زیادی را به خود جلب کرد و دیگر به یک نیاز تبدیل شده بود و با کاهش قیمت آن مشترین زیادی را از آن خود کرد.
به مرور زمان در بین اقشار جامعه رواج یافت و تقریبا بسیار عادی ولی کارساز شد. تا اینکه اکنون به قول سهراب سپهری دست هر کودک ده ساله شهر شاخه ... است.
اما با اینکه امروزه تلفن همراه بسیار مفید فایده است اما همیشه عده‌ای از مغرضان از آن سوء استفاده کرده‌اند و در نیات پیلید خود آن را به کار گرفته اند.با ایجاد مزاحمت از طرق مختلف و بتازگی از طریق امکانات گوشی‌ها (بلوتوث) بسیاری از ناهنجاری ها را بوجود آورده‌اند. تا چندی قبل پخش سی‌ دی های شخصی و خانوادگی افراد مُد شده بود. اما اکنون پخش فیلم‌های مستعجل و عکس‌ها و صداهای برگرفته از اهانت ها به شخصیت های مهم از طریق گوشی‌های همراه رواج پیدا کرده به طوری که در اکثر حوادث منتشر شده در روزنامه ها و مجلات ردیابی از این ویروس اجتماعی می توان یافت.
متأسفانه این ویروس در جامعه منتشر شده و کافی است اندکی از اطلاعات شخصی شما بر روی گوشی همراهی راه یابد آن وقت با سرعت باور نکردنی در تمام نقاط ایران پخش خواهد شد به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود گوشی خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید و در حافظه تلفن همراه خود عکس یا فیلم‌های شخصی و خانوادگی ذخیره نکنید.
با پیشرفت در عرضه تکنولوژی هکرها در این سیستم نیز نفوذ کرده‌اند و با برنامه‌های مختلف می‌توان از طریق بولوتوس به دیگر گوشی ها نفوذ کرد و اطلاعات آن را ربود.پس توصیه اینکه بدون دلیل بولوتوث خود را فعال نکنید و با افراد غیر مطمئن به تبادل اطلاعات از طریق بولوتوث نپردازید هر چند آن اطلاعات موزیک یا یک عکس ساده باشد. زیرا بعد از ارتباط دو گوشی از این طریق آنها با هم ساپورت شده و نفوذ پذیری راحتی به یکدیگر خواهند داشت. متاسفانه جوانان مغرض با روشن نمودن بلوتوث در اماکن عمومی و ایجاد ارتباط های کاذب در پی یافتن دوستان غیر همجنس خود هستند که این نیز خود از بیماری های این ویروس احتماعی به حساب می آید .
انشالله بیشتر شاهد استفاده صحیح از امکانات و علم روز باشیم.



» ساعت 3:10 صبح روز شنبه 86 بهمن 27