• وبلاگ : دنـيـــاي جـــوانـي
  • يادداشت : هدف از ازدواج چيست ؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 10 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خيلي دور ، خيلي نزديك 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام

    يه سوال .

    چرا براي بقيه نظرات نوشتين سلام يا سلام عليكم ولي براي من نوشتين عليكم السلام.

    البته عرف شما رو نمي دونم ولي عرف ما اينه كه وقتي به يه نفر اين جور جواب سلام ميدن يعني از طرف خوششون نمياد. البته اگه به رساله هاي عمليه ي حضرت امام (ره) و بقيه ي مراجع تقليد ( تا آنجايي كه بنده مطلع هستم ) رجوع بفرماييد مي بينيد كه جواب سلام در هنگام نماز نيز به صورت سلام عليكم جايز است و اگر به صورت عليكم السلام باشد در صورت عمدي بودن باعث بطلان نماز مي شود.

    البته اين مساله خيلي هم مهم نيست.

    اما در مورد مطلبتون بايد عرض كنم كه آيه ي قيد شده ي درباره ي مردان هست . ( اگر به تفاسير رجوع بفرماييد حقيقت امر مشخص مي شود.) البته اين دليل بر عدم آرامش زنان به وسيله ي ازدواج نيست وليكن ذكر توضيح در اين رابطه خالي از لطف نبود.

    اما باز هم سوال خودمو تكرار مي كنم كه يك مرد وقتي پس از ازدواج متوجه ميشه كه همسرش فقط غرق در خواسته هاي خودش هست و توجهي به در خواست هاي شوهرش نداره ، چطوري بايد آرامش پيدا كنه و حتي بالاتر ، متوجه خدا بشه؟

    البته جاي توضيح داره كه اين شخص ممكنه قبل از ازدواج متوجه خيلي از امور بوده ولي با مباحث مطرح شده ، فريب حرف هاي طرف مقالش رو خورده و اين، مساله رو خيلي سخت مي كنه. چون اگر كسي بدونه كه طرف مقالش چطوره يا قبول نمي كنه و يا سعي مي كنه اول خودشو آماده كنه و بعد به دنبال اون شخص بره ولي وقتي كه طرفش ، خودشو ساده زيست نشون بده و بعد پاش رو فرا تر از رفاه طلبي ميذاره ، كار خيلي سخت ميشه.

    از اينكه خودمو معرفي نميكنم عذر ميخوام ولي ممكنه كه منو نشناسين و اينكه اسممو متوجه بشين چنان فرقي براتون نداشته باشه ضمن اينكه انشاالله من حالا حالا ها در خدمتتون هستم و كم كم بيشتر با هم آشنا ميشيم.

    با تشكر

    ياعلي

    پاسخ

    سلام عليکم ! در مورد جواب سلام شما ، بنده هيچ قصدي نداشتم ، شايد نوعي تنوع در جواب سلام دوستان باعث شده ...و اين نشان مي دهد شما مسائل حواشي برايتان مهم است و احتمالا زود رنج هستيد . جواب در کامنتي با نام وبلاگ خودم هست . اما در مورد فريب خوردن به نظر حقير در وهله اول با توجه به وضعيت مالي خانواده فرد مقابل و نوع زندگي (ساده زيستي يا تجمل گرائي) تا حدودي قابل تشخيص است و در مرحله بعد يکي از اساسي ترين راه شناخت مربوط به جلسه خواستگاري و سوالاتي است که از طرف مقابل پرسيده مي شود و به زرنگي و ذکاوت شما بستگي دارد تا به شناخت کامل تري برسيد. البته نوع پرسيدن سوال نيز بسيار مهم است . حجت الاسلام عباسي در اين زمينه مي فرمايند : شيوه درست پرسش گري در جلسه خواستگاري آن است که سوالاتي مطرح شود که اولا موضع انسان را لو ندهد و دوم اينکه پاسخش با يک بله و نخير تمام نشود .هيچ عيبي ندارد که ادبيات سوالها به گونه اي تنظيم کنيد که از ظاهر سوال خلاف آنچه که بدان اعتقاد داريد بر آيد .اين ياددادن فريب نيست بلکه محک زدن صداقت است .از تبادل احساسات نيز در آن زمان جدا خودداري فرمائيد .